بلاکچین و قرار داد هوشمند
نوشته شده توسط : مریم

 

قرارداد هوشمند به منظور بهبود و یا ایجاد قراردادی پروتکل کامپیوتری است. در این پروتکل امکان ایجاد تراکنش‌های معتبر بدون واسط را فراهم میکند.این تراکنش ها امکان پیگیری دارند و بدون بازگشت هستند. در قرارداد‌های هوشمند تمام اطلاعات‌های قرار داد قرار گرفته است، تمام اقدامات هدفگذاری شده در این نوع قرارداد به صورت خودکار انجام می‌شود.

 

 

امکانات قرارداد‌های هوشمند

قرارداد هوشمند می‌تواند بدون نیاز به فرد یا نهادی اجرا و اعمال شود. از این رو می‌تواند امنیت بیشتر و هزینه کمتری داشته باشد. در مقابل، مواردی نظیر امکان بروز خطای انسانی (در هنگام نگارش کدهای قرارداد)، قوانین حقوقی غیرشفاف کنونی در کشورهای مختلف در قبال این شکل از قرارداد و نیز هزینه بالای نگارش آن توسط برنامه‌نویسان از مهم‌ترین معایب قراردادهای هوشمند به‌شمار می‌روند. گفتنی است برخی از انواع ارز دیجیتال پیاده‌سازی‌هایی برای قرارداد هوشمند ارائه کرده‌اند.

بلاکچین

در بلاک چین، هدف قرارداد هوشمند ساده کردن تجارت و تجارت بین طرفین ناشناس و مشخص است ، گاهی اوقات بدون نیاز به واسطه. یک قرارداد هوشمند، تشریفات و هزینه‌های مرتبط با روش‌های سنتی را کاهش می‌دهد، بدون اینکه اعتبار و اعتبار را به خطر بیندازد.

مفهوم قراردادهای هوشمند در درجه اول مبتنی بر ایده فناوری بلاک چین است . بلاک چین یک شبکه غیرمتمرکز از فهرست رو به رشدی از رکوردها (بلوک ها) است که از طریق رمزنگاری به هم مرتبط شده اند. ... داده هایی که در بلاک چین ذخیره می شود بین تمام رایانه هایی که شبکه را تشکیل می دهند به اشتراک گذاشته می شود.

تراکنش‌های تسهیل شده از طریق قراردادهای هوشمند که بر روی یک زنجیره بلوکی کار می‌کنند توسط یک واسطه قابل اعتماد تأیید نمی‌شوند ، بلکه با اجماع کاربران شبکه تأیید می‌شوند. ... قراردادهای هوشمند همچنین ممکن است منجر به کاهش هزینه های معاملاتی و قانونی شود.





:: برچسب‌ها: قرارداد هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: